روش اصلاح این اشتباه
بهتر است به جای خرید محصولات زیاد محصولات خاصی را در چند طرح خاص خریداری کنید و با مراجعه به تولید کنندگانی که همیشه از آنها خرید میکنید از آنها بخواهید که پیشنهادات خود را به شما ارائه دهند. اگر پیشنهادات آنها زیاد جالب نبود بهتر است به طراحان یا تولید کنندگان دیگری مراجعه کنید.
به صحبتها و نظرات مشتریان گوش ندهید
داشتن درک عمیق از خواستههای نوعروسها و گوش دادن به نظرات آنها در کسب و کار، مزون یک مسئلهی اساسی خواهد بود. مدتی زمان خواهد برد تا بفهمید که نوعروسها دنبال چه نوع لباس عروسی و در چه طرحهای خاصی هستند. بنابراین در هنگام گفتگو با مشتریان خود باید حواستان کاملاً جمع باشد. درست است که از این که نوعروسها از طرحهای شما خوششان نیاید ناراحت خواهید شد؛ اما باید طرحهای مورد علاقه و جزییات دلخواه آنها را مد نظر قرار دهید. سپس وقتی که به طراحان لباس عروس مراجعه میکنید آنها را در جریان این نظرات قرار دهید و شنیدهها و تجربیات خود از تعامل با مشتریان را در اختیار آنها قرار دهید و از آنها بخواهید که نکات مورد توجه و علاقهی مشتریان را در طراحی لباس عروسهای طراحی شدهی خود مد نظر قرار دهند.
![با یادداشت کردن نکاتی که مشتریان شما به آنها اشاره میکنند درمییابید چه طرحهایی فروش خوبی داشته و چه طرحهایی روی دست شما باقی خواهند ماند.](https://www.irangan.com/blog//UploadIranganPagesImages/9bc2b11a-06bb-433b-a8a8-d5e2a290e052/gtzw5mf3.jpg)
روش اصلاح این اشتباه
اگر یک طرح خاص در بازار نمود بیشتری یافته، بدین معنی نخواهد بود که مشتریان شما آن طرح را خواهند پسندید. ممکن است قیمت آن برای مشتریان شما سنگین باشد یا مشتریانتان دنبال طرحهای سادهتری باشند. با یادداشت کردن نکاتی که مشتریان شما به آنها اشاره میکنند و نظراتی که در هنگام خرید ارائه میدهند و گزارشهایی که از سیستم مدیریت فروش و فهرست محصولات خود دریافت میکنید شما درمییابید که نوعروسهای مراجعه کننده به شما دنبال چه چیزی بوده، چه طرحهایی فروش خوبی داشته و چه طرحهایی روی دست شما باقی خواهند ماند.
بعد از جمع آوری اطلاعات به مرور زمان بهتر است که بازار هدف خود را مشخص کنید و فهرستی از خواستهها، انتظارات و علایق نوعروسان هدف خود تهیه کنید. جمع آوری اطلاعاتی در مورد مزونهایی که فروش خوبی دارند و نوعروسهایی که به آنجا مراجعه میکنند، وضعیت اقتصادی آنها و حتی نوع خودرویی که سوار میشوند و مقدار متوسط بودجهی خرید لباس عروس در این زمینه به شما کمک بزرگی خواهد کرد.
فکر میکنید که علت عدم رونق کسب و کار شما به دلیل مکان قرار گرفتن مزون شماست
اگر شما محصولات خوبی داشته باشید هر چقدر هم که محل کسب و کار شما دور باشد باز نوعروسها به شما مراجعه خواهند کرد. نوعروسها برای پیدا کردن لباس عروس مورد نظر خود از رفتن به مکانهای دور ابایی ندارند؛ پس مکان مزون مسئلهی زیاد مهمینیست. اشتباه است فکر کنید که اگر در یک منطقهی شلوعتر مغازه بزنید کسب و کار شما بهبود پیدا خواهد کرد.
روش اصلاح این اشتباه
برای بهتر کردن شرایط محل کنونی مزون خود موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
اطمینان حاصل کنید که در محل شما پارکینگ مناسب با فضای کافی وجود داشته باشد.
طرحهای خود را در یک طبقه قرار دهید و در نظر داشته باشید که اگر مغازه یا نمایشگاه شما دو طبقه دارد برای پرکردن فضاهای خالی بهتر است فعلا تمام اجناستان را در یک طبقه قرار دهید. علاوه بر این داشتن نمایشگاهی با بیش از یک طبقه کارمندان بیشتری را نیز نیاز خواهد داشت که خود، باعث بالا رفتن هزینههای شما خواهد شد. به ویژه اگر تازه کسب و کار خود را شروع کردهاید بهتر است کمکم یه فکر توسعهی کار خود باشید و عجله نکنید.
![وظیفه و تعهد شما بهعنوان صاحب یک کسب و کار و یک مزون تنها فروش بالاتر نیست؛ بلکه باید کاری کنید که نوعروسها فکر کنند به ملکهای رویایی تبدیل شدهاند.](https://www.irangan.com/blog//UploadIranganPagesImages/9bc2b11a-06bb-433b-a8a8-d5e2a290e052/p3snfgb0.jpg)